۲ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

#002

چیزی که اولین بار با بردن نام دانشگاهم با آن مواجه می‌شوم این است که:« حیف شما نمی‌تونید از اون حس دانشجویی بهره ببرید» و آخی طفلکی-طور نگاهم می‌کنند؛ خودم هم اوایل همین حس را داشتم. کلاس‌های پرجمعیت و دانشگاه‌های بروز مرکز استان‌ها بدجور دلم را می‌شکستند.

اما حالا نشسته‌ام پشت میز مطالعه سالن طبقه دوم، برای هفته بعد پاورپوینت درست می‌کنم. از طبقه پایین صدای آهنگ می‌آید و بچه‌ها جوری می‌رقصند انگار روز آخر زندگیشان است و یادم می‌آورد شبی که اولین باران پاییز آمد و بلندگوها را گذاشته بودیم توی حیاط و همه می‌رقصیدند.

امشب مراسم شب یلدا داریم و در و دیوار‌ها را پارچه قرمز و سبز بسته‌اند و در طبقه اول سفره یلدا پهن کرده‌اند، ظهری هم موقع گرفتن نهار بهمان انار می‌دادند. هم‌اتاقی‌ها رفته‌اند از بیرون کیک و خامه بخرند برای اینکه هنوز مطمئن نیستیم دسری که دیشب طرز تهیه‌اش را از خودمان درآوردیم قابل خوردن است یا نه.

توی این یک ماه، معلم ورزش بوده‌ام، سر کلاس قرآن رفته‌ام، تحقیق نوشته‌ام، به اندازه تمام عمرم پاورپوینت درست کرده‌ام اما باز هم دانشگاهم را دوست دارم. شیرکاکائو‌های صبح‌های دوشنبه، دویدن برای جا نماندن از اتوبوس خط واحد، بیرون رفتن با دوست‌ها، دانش‌آموزی که بعد از کلاس می‌آید و در گوشم می‌گوید:«خانم شما خیلی خوشگلید؛ می‌شه سال بعد معلم ما بشید؟».

 

پی‌نوشت: سی‌ام آذر ماه 1402 - روزی که عروس دولت شدیم :دی

پی‌نوشت: می‌گه: شبیه قهوه هستی! می‌گم: چرا؟ چون قهوه‌ای پوشیدم؟ می‌گه: نه؛ دیوونه! چون مثل قهوه اولش تلخی ولی بعدا یهو به خودت میای می‌بینی بهش معتاد شدی.

 

احتمالا باید بگویم: Cover by: Room 218

  • نظرات [ ۵ ]
    • Nar xes
    • پنجشنبه ۳۰ آذر ۰۲

    #001

     

     

    - حیاط خوابگاه، قهوه، کتاب. فردا ارائه دارم برای درس «مبانی آموزش هنر». وسوسه شدم به‌جای خواندن «جنایات و مکافات» بروم سر و وقت «هردو در نهایت می‌میرند» اما بعد بستمش و گذاشتم زیر بقیه کتاب‌ها. اول باید آنی که قرض گرفته‌ام تمام کنم.

    - کتاب روی میز مطالعه توی سالن بود. نشسته و منتظر اینکه صاحبش بیاید و ازش بخواهم بعد از خواندنش بهم قرضش بدهد اما نیامد. من هم روی اسیتک نوت نوشتم نرگس هستم از اتاق 218 و اینکه می‌خواهم کتابش را قرض بگیرم و چسباندم صفحه اول. چند روز پیش دیدمش و بهم گفت روش باحالی را برای قرض کردن کتاب انتخاب کرده‌ام.

    • Nar xes
    • يكشنبه ۲۶ آذر ۰۲
    «کاباره ولتر» در شهر زوریخ -کشور سوئیس- محل ابداع سبک دادائیسم بود.
    دادائیسم ضد همه‌کس و همه‌چیز است-حتی خودش-. هیچ‌چیز را واقعا معنادار نمی‌یابد و پوچ‌گراست. در این سبک نباید به دنبال معنا گشت. معنایی وجود ندارد.
    برای اینکه بدانید اینجا نیز مرز توهم و واقعیت مشخص نیست، به دنبال حقیقت نباشید.

    * • ° ~

    تو فقط داری پیش می‌ری خوزه!
    اما به کجا؟
    - کارلوس دروموند د آندراده
    Authors:
    Find me on: